Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-15, 11:43   #135
michel65

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

Daniel Redén intervju

”Hestene har været kanonfine, lidt seje, men de har jo vundet og gjort det godt,” siger træneren, som dog kun har været i aktion en gang selv i denne sæson, da han som mange andre i branchen har haft problemer med sin ryg.

Derfor må han overlade sine heste i dag til andre. En af dem er Årets Komet 2013 i svensk travsport, Mattias Djuse. Han skal ud med Miss Sue V (Credit Winner) i 1. afdeling af det Jackpot-ramte V75.

”Tanken var egentlig ikke, at hun skulle ud så tidligt på sæsonen, men hun virker som en lille Corvette i arbejde, så jeg må prøve at starte hende. ’Corvetter’ er jo ganske hurtige,” siger træneren om hoppen, der viterligt kan åbne stærkt fra start.

”Jeg tror ikke, at der findes nogen, som gerne vil have hende i ryg, så der ser jeg hende gerne i dag, men hun har også været rigtig fin i spids. Hun er allround, så pas på hende,” siger han videre.

Er blevet kongen i stalden
Redén er også repræsenteret i gulddivisionen, hvor Hard Livin (S J's Caviar) har trukket indersporet. Hesten indløb over en million svenske kroner i fjor, men pudsig nok vandt den slet ikke løb.

”Man skulle jo ønske, at man kunne sige, at nu vinder han, men man kan ikke rigtig stole på ’den gamle’. Han møder altid hård modstand, men vinder ikke så tit,” indrømmer han.

”Men han virker fin i arbejde, og eftersom han har flyttet miljø, er han nu kongen i stalden. Han kan på papiret ikke få en bedre opgave end den i dag. Nu smider vi igen skoene og trækker det norske. Får han det rette fæste, så kan han åbne. Johan Untersteiner sagde efter sidste start, at han kun kunne have holdt Baht Launcher ude fra start, men det er jo ikke mig, der kører,” lyder det lettere kryptisk fra træneren, der afslutter V75 med at starte yderligere to heste.

Rocket Zet (Muscles Yankee) skal ud i V75-6, og det efter en start, hvor hesten kom i mål med kræfter i behold.

”Jeg tog en chance med ham og kom til at sidde fast. Tager man et par stykker på i den afdeling, så skal man have ham med. Han virker smidigere i arbejde nu i forhold til i fjor,” siger han.

Quangaroo Zet (Pine Chip) afslutter i V75-7, men her har hesten ifølge træneren ikke de rette forudsætninger.

”Han skal være med fra start for at være med fremme til slut. Jeg tror, at det bliver svært for ham,” slutter Daniel Redén
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat