Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-17, 00:16   #5
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag har tidigare varit inne på att gardera i första (förmodligen av gammal vana att inte vilja åka ut tidigt), men KP:s logik är svår att säga emot, sommarbana och spetsläge för en bra favorit är två enkla och övertygande argument.

I fjärde tror jag inte att open stretch kommer ha något med utgången att göra. Det är som bäddat för körning från start till mål tycker jag, att det ska bli en ren speeduppgörelse håller jag i alla fall för högst osannolikt. Jag tycker det är självklart att man ska plocka med fransoserna om man ska gardera, de är understreckade och själv rankar jag dem högre än Nu Pagadi/Beanie M.M.

Jag har funderat en del på finalen i Diamantstoet och kommit fram till att Gossips Queen blir väl stor favorit. Att vinna från tillägg i ett stort fält på ett tunt V64/V65-lopp är en sak, men att fixa det i en V75-final är något helt annat. Trafiken kan bli ett stort problem för tilläggshästarna, och blir det körning från start till mål är det stor risk att en smygkörd och obetrodd kuse på start hittar ut och blir först. Inte helt lätt att gardera om man inte plockar med nästan alla.

Ghastly Face är fortfarande märkligt understreckad i silverfinalen, men han är ju långsam ut, och det är frågan om han någonsin får fritt här. Får han ändå en hyfsad resa och fritt läge tror jag ingen står emot honom.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat