Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-17, 01:16   #375
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
Gb vad tror du om den sista matchen du har rekat i turkiet.
Du skriver bara 2 u på den men hur har matcherna varit tidigare?

Är det en match du tror starkt på?
Lirar endast sådant jag tror på Men visst, vissa matcher tror jag ju mer på än andra och går också in med mer. Använder mig av skala/bedömning 1-5 units. Lägger sällan ut 1u lir här om det inte är ett ML-spel till bättre odds. 2u är väl en lägre medelinsats (2.5u=medel). Alltså tror jag Erdemir borde ha en rätt bra chans att vinna och även fixa spreaden. Tidigare resultat mellan lagen:

2010.01.02 Oyak Bursa 69 : 84 Erdemir
2009.04.19 Erdemir 79 : 77 Oyak Bursa
2008.12.27 Oyak Bursa 69 : 52 Erdemir

2-1 till Erdemir, där förlustmatchen skedde för ett och halvt år sedan. Det som får mig att lägga en lägre medelinstats är att Erdemir har haft tveksamma insatser på hemmaplan på senare tid, man har 2-3 hemma de senaste 5 matcherna, och detta mot lag som inte ligger i toppen (förutom möjligen Turk Telecom, som ligger 5:a). Dock börjar det närma sig play off (3 omgångar kvar med morgondagens matcher), Erdemir ligger sjua och det är tight mellan 4:e till 15:e plats. Så för att ha fortsatt god chans till play off bör de vinna. Bursa å sin sida ligger på 14:e plats och har också fortfarande möjlighet till play off, alternativt finns även en risk för dem att behöva kvala till TBL nästa säsong mot ettan eller tvåan i andra divisionen, om de skulle komma sist eller näst sist. Så de har också en hel del att lira för. Vilket också får mig att hålla nere insatsen.

Edit: Även om Erdemir inte fixade spreaden vid senate hemmamötet, så skedde det för nästan ett år sedan, och man kan inte (enligt mig) lägga alltför stor värdering i det (även om det såklart skall vägas in). Man hade en rätt övertygande vinst mot Bursa i januari i år, på bortaplan, och även om man har haft tveksamma hemmaresultat de senaste fem matcherna så har man hyfsade resultat på hemmaplan tidigare under säsongen (man har bla vunnit mot Banvit -ligatrea). Bursa å sin sida har inga vidare bortastats, 2-12. Värderar väl spelet 2-3 u, det som får mig att ta den lägre unit-sizen (2u) är väl främst de sviktande hemmaresultaten på senare tid.

Senast redigerad av Gb den 2010-04-17 klockan 03:18.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng