Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-21, 17:33   #8
michel65
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

Ulf Ohlsson blogg


V64-chanserna Bergsåker:

Bearhawaii – har jag inte kört på länge och jag vet inte dagsstatusen då hästen varit ifrån. Tror och hoppas han är bra i ordning då det ska startas och det bör vara en vettig chans.

Alva Garbo – suttit fast och räknas med chans här.

Mafioso – fungerade inte senast. Vi får smyga med lite.

Wallace Boko – är rätt bra i grunden men jag tror inte vi kan hålla upp till någon ledning. Behöver alltså lite och i så fall ska vi räkna med chans.

Cali Maks – rätt bra häst. Läget blev inget vidare alls men även här ska vi ses med chans om det klaffar.

I morgon ska vi försöka ta oss till Gävle och V75. Det ska vi nog kunna greja.

Stormysky – känns bortlottad och det blir tufft.

Engla Håleryd – är stark men också lite osäker från start. Spåret var därför inget vidare men felfri så ska vi räknas med chans.

Clear Sign – smyga för slant.

Hallsta Lotus – ska bli kul att få köra igen. Det behövs nog lopp i kroppen men osvuret är bäst. Tror nog en barfota-springande Faksen J:r är bästa chansen från stall Persson.

Tricky Track – är inte alls oäven. Får nog ta det lite lugnt från start för att inte riskera något och det är en intressant styrning.

Castor Boko – synd på spåret men det är en mycket bra häst och vi har helt klart chans.

Var i går för övrigt och praktiserade hos Frankrike-resenären J-O Persson. Full fart hela dagen och det var mest treåringarna som fick kämpa på. Fina hästar och det finns viss chans att Persson kan ha ett ord med i Kriteriet även i år. Ta det som ett tips. Kul var det igår i alla fall. Köra fina lovande hästar på en mycket fin bana.

Trevlig helg önskar en ovanligt mycket insnöad Ohlsson.

Ulf
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat