Citat:
Ursprungligen postat av putte64
Jag ska med ett exempel försöka förklara vad jag menar, utan att förirra mig i tekniken.
Den utlänska speelpoolen set ut att vara ett antal xml records som lämnas in via ett soap gränssnitt.
Exakt så fungerar också Jokersystemet och andra program vi använder för reducering.
I någon bemärkelse kan vi alltså anse att min V75 rad, tillverkad med Jokersystemet, är en "spelpool", visserligen en liten pool men ändå.
När jag skickar in den till Atg tas den emot, eller nekas spelet.
Jag kan efter spelstopp ändra mitt Jokersystem när som helst, nu har jag alltså ändrat i "gästens spelpool".
Om jag nu skickar den till Atg kommer spelet inte accepteras.
Den förändringen som beskrivs som "winning entry into the pool" skulle kunna jämställas med min förändring, men om den någonsin kommer hamna i Atg's huvudpool är en helt annan sak.
|
Det har hänt vid minst ett tillfälle att ATG har lagt till spel lagda till en spelpool efter spelstopp.
Det var vid en V4-omgång för någon tid sedan när det norska spelet inte hann in i tid.
Så att systemet är "obönhörligt korrekt" stämmer helt enkelt inte.
Om samarbetspartners ska kunna ta emot spel till "kör" så ligger det i sakens natur att en del av spelet kommer att komma in till ATG i "samlad form" EFTER spelstopp.