Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-27, 14:36   #36
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanH87 Visa inlägg
Jag tycker det var världsklass igår. I alla fall ur mitt perspektiv att se på det.

1. Grymt bra kvalité på loppen! Och det är det som är viktigast för mig.
2. Jag har inte tid att sitta 4 timmar en onsdag då trav redan tar upp allt för mycket tid.
3. Kul med variationen från olika banor då de ger möjligheten åt fler tränare att starta.
4. Också kul med något nytt då det just för fram tankeverksamheten hos oss.

Sen visst det var stressigt det håller jag med om. Dock är jag förbered på det inför nästa vecka vad gäller DD,V6,V4 med mera. Blir bättre med tiden.

Vad gäller publik kan jag inte kommentera Solvalla då jag är från Göteborg. Men Åby är öken den här årstiden och även vanligtvis ändå. Detta av flera olika anledningar som vi kan ta i en annan tråd. Men detta är inget unikt. Det är tämligen svårt att locka folk till alla travbanor undantaget v7 och eventuella storloppshelger.

Skall vi få den yngre generationen att börja spela på trav så är det kanonkoncept enligt mig.
1: Bra lopp är en förutsättning. Jag tycker de skall jobba mer med att försöka få fulla lopp. Solvalla lyckades inte med det igår, och blir det då också strykningar ovanpå det så blir det ganska rumphuggna lopp.

2: Helt rätt, kortare tid är en viktig nyckel för att få spelet att utveckla sig.

3: Det är kanske kul med variationen, men det kostar rätt mycket pengar att dra igång maskineriet på varje bana och sedan inte köra en full dag. Jag tycker man skall försöka köra Xpress på en bana istället för två.

4: Nyheter är viktigt. Jag tycker inte det är orimligt att man precis som i många andra sporter har en "klocka" som visar aktuell fart senaste 100 meterna, och när de passerar 500m-markeringarna så kommer en mellantid upp. Jag vill också ha mer "show" när domarna tittar på löpningsfilmer eller målfoton där de inblandade kör fram till domartornet, och när det är klart kommer domaren ut och förkunnar resultatet i en mik. Livetrav skall skilja sig från spel på virtuella hästar i en maskin på nöjesfältet.

5: Min stora oro är att spelet på spelformerna vid sidan av V86 inte alls lyckades bra. Ett nytt sparpaket för att det här inte lyckades bra vore jobbigt och skulle sänka humöret ned till avgrundsdjupa nivåer på de aktiva. Kanske måste det inte vara över på 77 minuter, utan 90 minuter är OK? Då kan man lägga in 2-3 extra minuter inför V4/V5/DD så att spelarna hänger med.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat