Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-27, 22:44   #43
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Frågan är om man verkligen vill ha bra kvalité på loppen ur en anlyserande spelares synpunkt. Förstår att det är lockande för stora massan och säkert bra för omsättningen men en stor del till att v86 på Solvalla va ett sånt bra spel va ju att i de lågklassiga loppen så hade ju spelarkollektivet ingen koll alls och de hästar som tidningar/tjänster pushade för blev jätte favoriter samtidigt som hästar med bra chans blev nästintill blev ospelade. Desto högre klass på loppen desto bättre koll har kollektivet.
Ja, jag vill inte se 8 gulddivisioner med en överlägsen favorit i varje lopp, men jag vill se 12 hästar med form på startlinjen. 12 hästar med höga startpoäng, som har placerat sig bra och som kan springa nytt eget rekord om det skulle behövas. Fält där inte hälften galopperar före första kurvan, eller som är iskalla 800 kvar.

Därför kanske Solvalla får köra sina väldigt ojämna unghästlopp där man har mycket svårt att locka fulla fält utanför V86. Likadant med de snart kommande "uttagningsloppen" till Elitloppet där en handfull guldhästar möter en förhoppningsfull världsstjärna som nu skall visa Tore och Klaus att denne skall ha en Elitloppsbiljett.

Jag tror att bland dem som inte vann pengar igår på V86 så var det bestående minnet spurten som Roxy Hill levererade. Sådant gör bara hästar av god klass och i mycket god form. Det är sådana prestationer vi behöver på V86 för att det inte lika gärna skulle kunna vara lottokulor.