Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Finns en bra bot på den huvudvärken! Använd valfritt reduceringsprogram (vet att det finns på HPT som jag använder nu men borde finnas även på Joker och andra) och välj VX-spel på rader med låg utdelning. Går att ställa in den hur högt eller lågt man vill, jag brukar ställa den på 20-30kkr någonstans. En sak man måste tänka på dock är att man synkat mot potten och lämnar in sent så den inte räknar utfallen helt tokigt.
|
Jag försöker hålla koll på mina konkurrenter, men rätta mig gärna om jag har fel.
HPT och Joker är de enda programmen som har den här funktionen med utdelningen beräknad utifrån EXAKT insatsfördelning, och dessutom tar hänsyn till jackpott och V6/V7/V8. Eventuellt andra varianter ger alldeles för dålig precision.
HPT har dessutom funktionen att spela flerbong för att uppnå målvinst. Ställ exempelvis in V7 under 5000:- och flerbong för att vinna 10000:-. En rad som då beräknas ge 500:- kommer då spelas med V7 OCH flerbong x 8 (500 x 2,5 x 8 = 10000:-). Jag använder alltid båda funktionerna och det har räddat mig från att gå back många gånger...