Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-06, 08:16   #4
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av almen Visa inlägg
Igår kväll på V86 slog Jokersystemets radnedräknare helt fel!

Utdelningen 17742 till 317,4 system "skulle ha blivit" 44009 till 128 system enligt radnedräknaren.

Det "skulle alltså ha givit" 2,48 ggr mer än vad det gav eller det gav 40,4 % av vad det "skulle ha givit".

En så stor avvikelse ska inte kunna ske. Speciellt inte med så många vinnande system; vilket ska ge mindre felmarginal.

Utdelningen skulle för övrigt ha blivit för låg på alla hästar i sista avdelningen enligt radnedräknaren - markant för låg på de flesta. Största avvikelsen var på vinnaren.

Man kan ju alltid fråga Jokersystemkonstruktörerna om den uppseendeväckande avvikelsen men jag tror inte att det behövs.

Någon/några som satt fett i sista har försiktigt gissat fått in många system och det kommer knappast att basuneras ut av ATG.
Jag misstänker att Joker inte tar hänsyn till V8, men även om man tar med det i beräkningen landar beräknad utdelning i HPT på 40325:-, vilket fortfarande är mer än det dubbla...

Även utdelningen på 7 och 6 rätt (208:- och 24:-) var sämre än den "borde" varit (324:- och 31:-). Någon eller några vinnande hästar måste varit extremt överspelade på många av de kuponger som vann.