Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-07, 05:39   #10
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag brukar räkna ut hur många vinnande rader det borde finnas genom att ta antalet spelade rader och så multiplicera med insatsprocenten i varje lopp. Nu använder jag avrundade siffror utan decimaler för insatsprocenten, så det är inte exakt, men i genomsnitt brukar spelarna vara 23-24% skickligare än vad insatsfördelningen anger. Skickligheten består i att spela V8 på rätt rader, och klara av att ta betalt för en snygg spik genom att ha garderat i rätt lopp där det skräller etc.

I Onsdags var spelarna 217% skickligare än de borde vara. Det är mycket, men inte rekord. Över lag så brukar spelarna vara mycket skickligare än de borde när vi har 3-4 favoriter som vinner och ett par till högt upp i strecklistan. Jag tror inte det är något galet med omgången i Onsdags, utan man får som spelare lära sig att i den typen av omgångar så är kollektivet med på noterna. (Däremot brukar det ge bättre betalt än det borde vid väldigt enkla rader, det syns att många reducerar bort förväntat låga utdelningar eller lite för optimistiskt hatar bort en favorit).