Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Någon som har några bra tips att bjuda på inför DD idag? 3 hästar i varje lopp tänkte jag mig 
|
DD1: Fuzz: Gick bra senat men satt för långt bak. Van tufft motstånd. Är startsnabb och ska gå barfota runt om. Spetsande Offshore Man som dom "planerar långsiktigt" med bör kunna tänkas släppa ledningen. Klart förstahäst.
DD2: Costatandisoldi: Takter fick bra fart på honom från start senast han körde i Vermo. Spetsande då från spår 8. Tränaren Risto har löjligt hög segerprocent i Sverige. Han brukar ha klart för sig och därför hajade jag till lite extra när han ifjol sa att Costatantisoldi är en gulddivisionare inom ett år. Efter senast när hästen var 2a på V75 från spår 11 bakom Rooibos ”Det var svårt att sitta still i sista sväng när han travade dåligt och Goop stack iväg framme i ledningen. Hade han travat bättre så hade vi varit med i segerstriden. Han kommer förhoppningsvis vinna på V75 snart.”
Eftersom det är dubbelslag på 7 och båda körs av samma kusk blir det nog tyvärr underodds på DD. Därför rekommenderar jag att spela utgång med båda hästarna och vikta insatserna.
God tur.