Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag brukar ställa upp det så här: Antingen är man den som fyller på pengar till jackpottarna, eller så är man den som tar del av jackpottpengarna.
Men visst, spelar man relativt smått är det sannolikt nästan ett måste att vara med i alla vinstgrupper för att man skall tycka att det är intressant att hålla på. Det blir långt mellan vinsterna annars. Variansen är dessutom så stor att ett mansliv ter sig som en ganska kort tidscykel att försöka jämna ut den på.
|
Fast det är ju dom som spelar relativt smått, och oftast aningen favoritbetonat, som har mest att vinna och minst att förlora på att spela "Endast alla rätt". Men de flesta inser inte det själva.
När insatsen är låg så är det oftast inte sidovinsterna som avgör om man kan spela nästa vecka eller inte. Omvänt för de större systemen. De behöver kontinuerliga vinster då det inte går att ta upp nya "stora" insatser hela tiden.
Jag spelar "Endast alla rätt" för rader där jag misstänker att de lägre vinstgrupperna går till JP. Visst missar man en del sidovinster när det blir en superskräll men det är smällar man får ta. 2.5x "Alla rätt" väger mer än väl upp de missade småvinsterna.
Rader med "ensam vinnare"-potential skulle jag inte spela med "Endast alla rätt" ens under pistolhot. Fantastiskt liten uppsida och stor nersida. Nej tack!