Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-10, 00:26   #407
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Det låter mycket intressant!
Jag läser ofta previews från olika punters, väldigt smidigt att glida in på tre olika sidor för att bilda sig en uppfattning av banan istället för att leta runt själv. Efter det väljer jag vad som kommer vara nycklarna för att lyckas i turneringen och sedan går jag in på form och course form som enligt mig är den viktigaste biten.
Även om pinnen kan sticka ut på vissa matchups håller jag med dig att det är ett bra tak om man är själv.

Angående WGC Cadillac; snacka om att rekonstruktionen av banan har varit galen! Har aldrig sett en sån här leaderboard förut.
Gillar Luiten mot DeLaet till 2.30 på pinnacle!
Ja, andras previews kan nog vara mycket matnyttigt. Får försöka komma ihåg det framöver. En hel radda med stora tävlingar nu så jag ska försöka hålla igång det, och det lär bli en del spel nu i Valspar C'ship.
Går det bra är ju motivationen högre.

Ja, det var en ganska annorlunda tävling får man väl säga. Personligen tycker jag andra rundan gjorde det hela mer intressant, dåligt väder kan verkligen få marknaden att svänga. Många spelare som antagligen undervärderades av bookies efter att ha gjort 76-78-rundor andra dagen.

Hoppas du tog Luiten, den satt ju fint! Fick in både Woodland och Sterne idag så det blev 5-1-1 denna helgen. Alltid något ljus i tunneln!
Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
H2H är absolut mest intressant!

Får man fråga vad det är för variabler som du använder för att beräkna procenten. Förstår om du inte vill beskriva, men känner du för det så kanske lite löst förklarat bara?
Det handlar om form, ranking, resultat på liknande bantyp (längd och bredd) som grund men detta räcker inte för att få edge. Jag har ett par mer avancerade (som kanske är helt åt helvete ) som jag använder nu. När det gäller andra, tredje och fjärde rundorna så läggs ju förstås betydligt mer vikt vid föregående rundor (GIR o dylikt).

Just med golfen är det definitivt ett "work-in-progress" men vi får se. Något måste man spela bort pengarna på.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat