Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-10, 22:28   #15
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riise Visa inlägg
Tack för den konstruktiva kritiken! Jag tar till mig den och ska försöka ändra mig.
Jag är verkligen ingen proffsspelare men anledningen till att jag lagt flera spel på en och samma match är väl en sorts otålighet att snabbt försöka få bankrullen att växa. Har funkat bra ett tag men om man prickar fel som jag gjorde i helgen på en del så straffar det sig kraftigt. Otålighet i samband med övertro på mina egna analyser antar jag är anledningen. Försöker påminna mig och bättra mig men det är inte det lättaste..
Bara jobba vidare..
Bra att du tar det på rätt sätt.

Jag är inte riktigt säker på att du förstod min poäng dock. Vill du ägna dig åt dåligt money management så räcker det ju med att öka insatsen. Säg att +2 på ett lag ger 1.90, om du då lirar typ +2.25 till 1.66 och även +1.75 till kanske 2.04 så förlorar du bara pengar. Jag lovar dig att du tjänar på att ta de linorna mest högst payout i längden. Om du spelar DNB, rak och +0.5 på ett lag så slutar det oftast med att du sitter på en lina som är en typ av blandning mellan DNB och +0.25 till ett MYCKET sämre odds än om du tagit den linan till att börja med. Detta är framförallt viktigt på Bet365, huvudlinan ligger ofta runt 97.5% medan övriga ganska ofta ligger runt 94-95%. Pinnens huvudlina ligger kanske på 98% och övriga runt 95-97% med sämre payout ju längre du kommer ifrån huvudlinan. Marathon är lite speciella då de kan få för sig att lägga ut sin huvudlina med väldigt ojämna odds, typ +1 till 1.50 mot 2.8.

Skaffa skrill/neteller och börja köra på Marathon och Pinnacle med flera. Marathon är fantastiska på att lägga ut korkade öppningsodds. Jag vet inte hur du är som spelare men det gäller att kunna förstå oddsrörelser och planera sina lagda spel. Tror du på ett lag men ser att oddset stiger så kan det vara klokt att vänta upp det, skall du lägga ett som säkert kommer att droppa så skall man såklart ta det tidigt. Att bygga egna dubbelchansen/DNB spel genom att vikta 1x2 på olika bookies är inte heller fel om du ser att du kommer att få högre än vad +0.5 eller DNB ger. I helgen fick jag över 2.21 på Everton +0.5 (ett spel jag såg att du också la) genom att vikta Marathons och Pinnens odds, just då låg +0.5 på runt 2.16 på pinnen. Men generellt så måste du bli bättre på att ta marknadsmässiga odds, t ex, på Barnsley +0.5 (som du också la) fick jag 1.77, vilket var betydligt högre än dina 1.72. De punkterna är viktiga i längden.

Senast redigerad av Slurf den 2014-03-10 klockan 22:30.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat