Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-11, 23:21   #820
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Fast är det något jag tror man kan ligga riktigt jäkla högt på efter låt säga 1500 spel som är en hygglig volym så är det just travspel på fasta marknaden. Större oddsdifferens fasta marknaden ger gentemot ATG kan omöjligt hittas i någon annan spelform och sport. Du hittar dagliga spel där du får dubbelt så högt odds på tex Unibet som ATG. Kolla bara på Daytona idag tror den startade på 12,50 i odds, gav 5,60 på ATGn några timmar senare. Spelar du sådana övervärden så kommer du ha grymma stats såvida du inte gör bort dig på andra spel dvs. Sen kommer väl limiteringen tids nog, tex på en 50-100 oddsare så får inte jag in några större summor iaf, aldrig mer än 30kr.
Går inte att använda ATGs odds som måttstock. Räcker med att någon säger något på liven eller att det är röda streck över skorna i skoinfon för att hästarna ska bli överspelade och dyka i odds. Går säkert att hålla en hög ROI om man spelar väldigt selektivt och håller sig till väldigt felsatta vinnarspel och platsspel. H2H spelen ger inte samma marginaler. Men jag spelar hellre fler spel än att bara hålla mig till de bästa. Både på grund av att jag känner mig komfortabel med mina värderingar och tror mig kunna slå bolagen även när jag tar odds som inte har så högt värde men också för att man inte kan spela så höga insatser på travmarknaden och därför behöver satsa på större kvantitet istället. Det resulterar i att man ibland lägger bet som faktiskt är dåliga också men det kan jag leva med. Alla som ryggar gör det på egen risk och jag garanterar absolut ingenting. Med ett så högt medelodds så kan man lätt ha 20-30 förlustspel på rad om variansen slår till.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat