Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-13, 07:07   #72
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
1: Lägg v75 på Onsdagar
2:Lägg v86 på lördagar
3:kör 15 minuter mellan loppen, men 20 inför DD
4:Inga saxbanor
5:färre spelobjekt
6:inför fetvinst på Vinnarspeletvarje onsd/lörd på 1 mlilj på dagens intressantaste lopp(finns 70 millar att ta av, ökade omsättningen betalar de sista 30 dagarna)
7:Utlokalisera onsdagarna varranan onsdag under maj-september
8:Lägg ALLTID ett flerklasslopp eller handikapplopp på respektive speldag, så minskar favoritparaderna och spelet blir intressantare

Naturligtvis MÅSTE all utomnordisk rejkbackdrivet spel stoppas,samt övriga avtal skrivas om till minst 50/50 istället för 13-87 som idag.
Omsättningen på Onsdagar har sedan Lokets dagar varit densamma, vare sig man spelat Riks-V5, V65, V64 eller V86. Jag tror man kan gå tillbaka till V64 och spara V75 till Lördagar. Jag tror också man skall vara försiktig med att stressa på lördagarna. V75 är en folkfest runt om i landet, och mycket av det beror på att man träffar många människor man inte mött på länge och pratar en stund. Där är också många ovana som tar lite tid på sig i totokassan. Det är mer folk som står runt vinnarcirkeln och hoppas få en signerad tröja, än det var betalande publik på Solvalla igår. Vi skall vara rädda om lördagarnas format. Däremot får det gärna gå undan lite på vardagarna.

Flerklasslopp tycker jag man är duktig på redan, men det behövs ju att det är fullt i alla lopp med hästar som har form för att det inte skall bli för enkelt. Idag är det många lopp där alla anmälda kommer med, oavsett hur få poäng de har. Det är ingen succé att se hästar som hör hemma i P21-lopp i våra mest exponerade spelformer.

I övrigt vill vi nog samma sak, även om jag tror man kan få mer pang för pengarna med fetodds på DD än vinnarspelet.