Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-13, 08:34   #3
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ett tydligt exempel på att man måste sålla ganska rejält i det Jens skriver ser man när han tror att bara för att Lord Capar var streckad på runt 50% av kvarvarande system inför V86-8 förra veckan så borde den ha varit streckad på än ännu större andel av alla inlämnade system.

Så är det naturligtvis inte eftersom skrällar i sista avdelningen alltid är streckade på en större del av de kvarvarande systemen om det har varit "lätt" innan. Dvs folk sitter med garderingar kvar. Det har mycket lite att göra med vilken andel hästarna fanns med på räknat på samtliga system.

För att vara så statistisk bevandrad som han är, så är en del av hans resonemang mycket ihåliga.

Att han blev besviken på förra veckans utdelningar har jag såklart förståelse för. Men han överdriver ganska rejält med avseende på förväntad utdelning. Insatsfördelningen pekar på en utdelning runt 130k och om jämförbara rader har gett en halv miljon så var det i såna fall rejält överbetalt de ggr:na och knappast normalt det heller.
Du hann före mig med att kommentera Jens märkliga resonemang. Kan bara komplettera med att förra veckans omgång "borde" gett strax över 40000:- utifrån hur hästarna var spelade, vilket gör Jens fantasier om "runt halvmiljonen" än konstigare. Är man självutnämnd statistiker borde man åtminstone inte gripa siffror ut luften, utan faktiskt göra någon form av beräkning...