Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-13, 14:18   #84
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jodå, det har jag. Det är ett vanligt kort som sportens representanter brukar dra, och jag brukar avfärda dem med att:

1: Det går alldeles utmärkt att kommunicera med ägare efter tävlingarna. Det är få idrotter där de aktiva kommunicerar med sponsorer eller media under pågående tävling. Rensa stallbacken från ägare, journalister och andra nyfikna under tävlingarna.

2: Man klarar idag av att köra lopp med 18 minuters mellanrum i slutet av tävlingsdagen när ingen värmning sker. Vi talar alltså om tre minuters kapning av den tiden.

3: Måhända blir det svårt att sådana här dagar köra lärlingslopp, att skötarna rider montélopp eller att ens försteman är ute och kör åt andra tränare i loppen. Personalen kommer att behövas i stallet och ha sin roll.

4: Allt trav kan inte köras i expressfart, jag tror det vore dumt att t.ex. försöka med det på dagar med breddlopp och på V75 där man vill ha det lite lugnare. Men jag ser möjligheter att behålla en del av det man lärt sig från det här experimentet och gå vidare med det för att åstadkomma något bättre.

Mer fart och mer show är viktigt.
Fredrik Ekman på Solvalla håller med mig när jag menar att det inte är tiden mellan loppen som är för lång utan att det mer är den totala tiden som är för lång. Dvs, det är för många lopp ( både per spelform och totalt per tävlingskväll ).