Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-13, 15:26   #85
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fredrik Ekman på Solvalla håller med mig när jag menar att det inte är tiden mellan loppen som är för lång utan att det mer är den totala tiden som är för lång. Dvs, det är för många lopp ( både per spelform och totalt per tävlingskväll ).
För många lopp, ja, så är det troligen. Jag har inget emot att man håller sig till max 10 lopp på en tävlingsdag, och att man kör streckspel med max sex avdelningar.

Citat:
Det är trångt som fan i stallarna när hästar ska selas och selas av inför och efter värmning och inför och efter lopp. De flesta av gäststallen har dessutom inte särskilt bra ljud så att man hör vad som ropas ut. Om alla ska värma samtidigt blir det en ännu värre situation än den vi har idag.

Ett alltför högt tempo kräver att det bara är professionell personal som jobbar med hästarna. Inte precis något som gynnar "bredden".
Ljud går nog att ordna, och en hel del stallar behöver renoveras och moderniseras. Det har till och med ST förstått när de varit runt och tittat.

Eftersom de flesta större tränare klarar av att 40-50 hästar körs i jobb på en dag, inkl mockning, utfordring och lastning för att åka på tävlingar på kvällen så är jag övertygad om att den samlade tränarkåren under en tävlingsdag klarar av lite högre tempo i de lite bättre streckspelen. Vi pratar inte om att halvera tiden, utan om att plocka av c:a 3 minuter mellan loppen för att få in travet i människors livstempo och i TV-tablåerna. Få en bättre upplevelse för banpubliken och göra travet till något man vill gå och se.

Jag tror att alternativet är att be Gevalia börja göra kaffeburkar som man får be någon sponsor köpa in så att man i alla fall har något att tävla om.