Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Om jag måste välja en häst som jag tror vinner så blir det ju Claes Boko. Han har ju förmodligen bäst vinstchans i loppet. På V75 är det oftast den häst med bäst vinstchans som är favorit. Så bra koll har ändå kollektivet. Men jag tror inte hästen har 40% vinstchans.
MT Harmony spurtade piggt senast, är bäst i spets men blir det bfro så är den intressant till 2%.
StormySky kan säkert få en bra position från spår 8 med hjälp av sin startsnabbhet, och har vunnit silver final tidigare. Blir säkert inte så streckad och därför itnressant.
Är det jänkarbiken på Gigant Slugger så kanske man kan plocka med den till 1%.
Onirique har toppform och gått bra lopp nästan hela tiden. Nu är det visserligen v75 men rätt ihåligt. Kan vinna.
Nothing But Class kan ju såklart också vinna från ledningen. Har ju vunnit i silverdivisionen tidigare och va ju tvåa i finalen på Solvalla senast.
Har inte satt mig in i V75 helt än och vilka balanser alla hästar ska gå med men det känns i alla fall på förhand svalt att spika en favorit som är ute på fel distans och som travat bedrövligt senaste 3 starterna.
|
Måste bara kommentera en sak ang det du skrev om slugger.
Han hade vunnit med ganska mycket mer på Jägers 2/1 om han inte körts i Jänkarbike. Stefan kunde inte köra han i andraspår utan var tvungen att gå ner på innern efter 3-4 hundrameter. Alla hästar trivs inte i de och han är en av dem. Så i någon bike kommer han inte att gå i! Är dock beroende av att de går 1.10 därframme första 1000. Och finns inte många i detta lopp som slår han på en speed sista 200 m. Han är beroende av ett visst lopp, blir de detta lopp får ni avgöra men om de blir de är han inte slagen. Blir de inte detta så kan ni ta bort han.