Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Vad tror vi om duellen då, Sanity-Raja ??
Själv är jag helt inne på att spika Raja här. Dels kan resan/starterna i Frankrike & starta relativt tätt inpå inte direkt gynna Sanity. Men sen är jag faktiskt helt inne på att Erik sänder direkt med Raja & då tror jag man släpper med Sanity för att nyttja OS. Visst, kan gå men att plocka ner Raja över upploppet är jag inte säker på att man klarar. Står sej % blir det en värdespik på Raja men ger mej fan på att bet.tjänsterna kommer vara inne på samma linje & förstör värdet....
|
Duellen Sanity - Raja
Allt du säger Robfri bygger på förhoppningar - inte fakta.
Raja har sedan 9 december vunnit två pisslopp i Halmstad och Kalmar. Sanity har två gånger sedan 18 januari slagit skiktet strax under världseliten och tjänat 1,1 mkr på Vincennes. Båda hästarna har bra kuskar. Sanity mycket bättre spår.
Robfri har en poäng i argumentet, att Sanity startade 1 mars (det gjorde Raja också) mot ett gäng järnkaminer. Han fraktas sådär 120 mil mellan metropolerna Paris och Mölndal (samma sträcka som från Östersund till Jägersro). Men inte tar väl Malin ut sin ögonsten, som förberedelse för Olympialoppet, Oslo och Elitloppet, om han inte är 100 % kurant.
Självklart spikas Sanity. Men glöm inte att sätta in Raja som förstareserv. Annars får ni med Bagley om Sanity blir struken.
För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik!