Ämne: V75 ÅBY 15/3
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-15, 19:12   #403
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag har inget emot andelssystem men detta var ett direkt korkat lir. Annorlunda uttryckt så blåste ju Cigarrimporten de kunder som köpte första vändan av systemet. De flaggar i butiken med att det spelas som "Totalt 10 andelar", antar jag enligt den butikssed som gäller, men säljer fyra gånger så många. Har svårt att tro att Cigarrimporten "förvarnar" sina första köpare om att det minsann kan bli tal om att samma system spelas flera gånger. Vilseledande marknadsföring om något.

Dessutom hade jag inte deltagit i ett andelsspel med 10 andelar i något fall. 3-4 stycken är tillräckligt och närmast optimalt. Den extra insatsen räcker för att man ska få ihop ett bra system om man inte är helt utfattig. (OK, man hade förstås möjligheten att köpa fler än en andel, men ju färre andelar man köpte desto sämre affär gjorde man.)

Så jag skulle absolut hellre föredra möjligheten att vinna 20 mille, framför en engångssumma på 500k och i stort sett lika försumbara chanser att vinna ytterligare 500k (som det hade varit att vinna 20 milj.). Bara möjligheten är alltså värd 500k. Lovar dock att ståta med lång näsa om det visar sig att Cigarrimporten vinner igen om ett år.

De som spelar köper in sig i ett system som är på totalt 10 andelar, det är riktigt. Det gäller då endast detta system! Skall då butiksägaren vara tvungen att stänga vid detta då? Om han ändrar de andra/efterföljande systemen och drar ifrån eller lägger till x-antal kusar, är det då lika illa, eller...?

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat