Här är min efterkonstruktion:
1) När jag äntligen insåg, att 5 Claes B var ute på fel distans, travat dåligt på slutet och inte dög som spik - var 1 NBC nästa streck. Oj vad kollektivet spelade på den. Bäst att följa efter. Tur man är lyhörd och lyssnade på Sharpsarna.
2) Om man inte spikar 2 Paramount - vilket nästan alla gjorde - var 4 Pretty Trio tidig. Streck på 1,2,3,4. Pust - va duktig jag va som inte spikade, vilket Björn G gjorde i Kollen.
3) Luddefansen spikar en chanslös 1 Dante Boko. Upp i klass, trög från start, kantig i travet, redan inkvalad till finalen, Adrian som skipgoat i jollen.

Härligt att okunniga spelare går på den. Hurra va jag är bra. Här vinner förstås Vombkamraten 11 Alec hornline med alltid överoptimistiske guten Roger. Gu va bra den var på Jägers 18/2. Kanske bäst att ta med 2,3,4,6,och 10 ändå. F-n, skulle trott på mig själv o spikat.
4) 4 Sensational Dream med stjärnkusken Jorma bara att spika. Med mer offensiv körning hade han slagit Archangel och Ludde i Karlstad senast. Tjejen som sköter tryckte grönt i Vass eller Kass. Möter ett skräpgäng från vischan. Bl a en 9-årig valack från sämsta spåret 12 Black Line, som under hela sitt liv lyckats gno ihop 172 tusen. Måste kostat ägarna en massa kosing. Den går väl bland deras kossor på Slätta. Borde prova monté. Har inte i V75 att göra.

5) Spika 1 Valkyria eller ta med alla. Inte f-n spika jag.
6) Här startar två världsstjärnor. Hur kan Luddefansen ens tro, att 11 Raja ska slå 4 Sanity från bakspår. Johnny kör till spets och kan aldrig förlora. Tänk att det finns folk, som kastar bort streck på slocknade unghäststjärnan 1 Lord Capar, som t o m Stig H gått bet på. Och spelamatörer som känner igen namnet 10 Harry Haythrow - folkkär som Legolas. Överstreckad årsdebutant, som inte ens kusken tror kan vinna. Vad hände? En vaken PU ser det alla ser - Raja slår inte Sanity, vars kusk gjorde sig redo att ta emot publikens ovationer. PU överraskar Johnny med en speed i siata kurvan. Sen hjälpte det inte att äta meter efter meter. 10 Harry vinner. Spelaramatörerna klappar händerna

- "vad var det jag sa....spikar alltid Harry". Vi "experter"

7) I början av veckan spelade de tidiga amatörlirarna 5 Sahara till stor favorit. Ett sto. På lång distans. Mot urstarka hingsta o valacker. Dessutom med Adrian, som aldrig vinner med henne, i jollen. Visst Sahara ska med men måste garderas med en handfull. Adrian körde mästerligt med sitt sto, som var lika bra som Luddarna sagt innan.
Inget ont sagt om killen i religiösa Jönköping, som konstruerade det vinnande systemet och sålde 44 st tiondelar. Du gjorde ett proffsigt grundsystem, som kunde gett botteutdelning. Men kantbollarna och ett eller annat kusksjälvmål gick er väg. Vi, som tror oss vara experter, lyfter på hatten och gratulerar!