Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-18, 12:27   #116
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
NiklasJ, Tyvärr har du rätt så gott som fullständigt, vilket visar på vilka problem som hästsporten har att bemöta framöver.
Trots dessa problem, så kan ett flertal lösas relativt enkelt.
Stäng ner allt utomnordiskt spel på grund av problematiken med spelsäkerhet samt att det är rejkbackdrivet förutom från Frankrike och möjligen Tyskl/holland.

Förändra avtalet i norden,Frankrike, Tyskland,Holland så att man delar 15% var, istället för dagens 4%-26% .
Det sistnämda minskar avsevärt incitamentet för rejkback.

Dessa oerhört tekniskt enkla åtgärder skulle sätta stopp för problemet med oddsänkningar efter spelstopp, sätta stopp för alla rejkbackdrivet spel som urholkar vinstpoolerna samt höja ATGs lönsamhet och därmed öka hästsportens pengar att tävla om med runt 200-300 miljoner per år.
Samt skapa en avsevärt förbättrad spelsäkerhet överlag.
Jag håller med dig. Det där är ju saker som aldrig ens borde få ske från början. Än värre få fortsätta utan att det görs något åt det.
Det visar på en stor nonchalans mot spelarna som är de som håller sporten vid liv.
Man har just nu svårt med tillväxten men samtidigt lyckas man inte ta hand om de kunder man redan har. Det är ett understatement att säga att sporten har problem.

Dagens företag går mer och mer ifrån finansiella mål för att istället reflektera och fokusera över kundmål och hur man skapar värde för kunden.
Vi människor är inte alls lika lojala mot varumärken som tidigare och hoppar gärna runt och provar olika saker. Men är kunden nöjd så ökar chansen såklart att man återkommer.
Var finns detta tänk i travet?
Tekniken ligger i efterkant, upplevelsen på travbanorna en vardag är inge vidare, spelsäkerheten är ett skämt, man har otroligt svårt att skapa värde för hästägarna, det kostar pengar att se loppen/arkivet osv.

Skulle jag för första gången i mitt liv spela på en häst och jag mitt i loppet ser att hästen helt plötsligt står i 3 gånger pengarna, istället för 5 som när loppet startade, så skulle jag förmodligen aldrig mer spela.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat