Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Skillnaden är ju att det inte är en silverdivisionare som han springer i dödens på imorgon om Traveling Man kan hålla spets. Är vädret okej imorgon så räcker nog inga 12.7 för att vinna i årets årsdebut.
För övrigt tror jag att Mosaique Face kommer få ett mycket tufft år i år. Ännu en i raden hästar som gynnas otroligt av spets. Har gjort en del bra dödenslopp också men då måste man vara 20-40m bättre än de andra och det är han inte i den omgivning som det blir i år.
Ingen kan ta ifrån hästen dubbla världsrekord med sjuka insatser i derbyt+europaderbyt förra säsongen men jag tror risken är mycket stor för ett mellan år nu. Är ju inte heller tillräckligt startsnabb i gulddivisionsmotstånd för att nå ledningen av egen kraft heller.
Imorgon har han bakspår + adrian i kusken i årsdebuten. För mig har hästen mellan 5-10% vinstchans, mycket på grund av en otrolig fin stallform och bra årsdebuter.
|
Håller helt med dig! I morgon är hästen dessutom "chanslös", jag blir otroligt förvånad om han vinner faktiskt. Jag tar bort honom på allt. 2.3.5 och loppet är låst.