Har gjort en del analyser under tiden, men vi kan börja med hur det har gått sen pausen.
Under dagboken så var statsen 5-20-0, 5 vinster 20 torskar 0 push. ROI låg på 34% med en träffprocent på 20% av spelen. Snittodds på 2.22.
Efter dagboken så är statsen 10-9-0, alltså dubbelt så många vinster som tidigare och på förre matcher. En ROI på 118% och en träffprocent på drygt 52% till ett högre snittodds, 2.48.
Visserligen inget jätteunderlag men det är en skrämmande stor skillnad. Vad är då den stora skillnaden?
Ja, svår fråga som grundar på en del olika faktorer. En är att man kanske grottat ner sig för mycket i siffror och statistik, allt kan inte ha handlat om otur (eller så är det dagboks-förbannelsen som ligger och spökar).
En annan rätt stor faktor är att jag totalt saknar förmågan att värdera spel om man nu kan analysera efter så få spel. Det är så att jag satt 2 av 13 spel när jag spelat 4 Units eller fler, 2-11-0 är siffrorna, en ROI på 30% med ett relativt lågt snittodds på 1.96 och en träffprocent på runt 15%.
Däremot så är det plus på spelen satta upp till 3 units, 13-18-0 med en ROI strax över 101% och ett snittodds på 2.48. Cirka 42% av spelen har satt.
Så vad behöver finslipas ytterligare? Ja, kanske köra ett mer "rakare" flatbet system. Jag justerade det precis vid pausen och började med ett flatbet på 3 units +/- 1 i runda slängar, vilket verkar ha fungerat. Fyra matcher med minst 4 units insats där det slutade med 1-3-0, så TROTS förluster på 4, 6 och 4 units på 19 spel så är ROIen på 118%. Nu går det kanske inte att få bort allt, men kanske att skära ner lite och få ett större plus.
Har kanske kluddrat ner för mycket ointressant statistik samtidigt som jag inte fått ut exakt vad jag ville säga och säkerligen missat en del. Hoppas det iaf går att läsa utan att ögonen blöder, jag är ingen Mozart i skrivform.
Kommer fortsätta köra spreaden separat ett tag till då jag är rädd för dagboksjinxen eller vad man ska kalla det, så om det mot förmodan är någon som vill rygga så får ni kika in där.
BOL
EDIT: Om jag nu räknat rätt så hade ROI legat på 89% vid flatbetting istället för 63.92% (från början tills nu).
Efter dagboks-peridoen så är siffrorna 145% istället för 118% som det är nu.
Nu ska man dock inte krydda på allt för mycket då jag satt en del höga odds på de få matcherna som jag spelat efter DB, men det vi kan se här är att flatbetting hade gynnat mig, så jag kommer försöka, som jag tidigare nämnt se om jag kan hålla mig till det +/- någon unit hit och dit på vissa matcher.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Oddsarn den 2014-03-19 klockan 23:51.
|