Citat:
Ursprungligen postat av robust
Det första som ATG borde göra är dra en vit mållinje i banan så att alla nya spelare vet var den finns. Ingen ny spelare skulle ens fundera på att spela på ett spel där det saknas tydliga regler! Målfoton borde man kunna hämta från ATGs hemsida direkt efter loppen. Då skulle inga spekulationer om fusk heller uppstå. Varvtiderna/hästnamn borde kunna visas upp direkt på skärmen grafiskt, tekniken finns ju. Varför måste allt vara så himla hyss hyss inom travet??? Vakna ATG och gör hästsporten mer begriplig för den stora massan om ni vill ha in fler spelare. Ingen av mina kompisar spelar på hästar och om jag börjar prata om trav, så tycker de oftast jag bara babblar på en massa rappakalja som ingen förstår. En annan sak som inte heller har någon logik är ju prispengarna som hästarna får. Om första priset är 100.000kr, så inte fan ska andrapristagaren ha 50.000 osv... snarare borde andraplatsen ge 20.000kr och tredje 10.000. Annars är ju de flesta bara nöjda med andra, tredje, fjärde, femte... platser och det leder ju inte till några riktiga tävlingar där alla vill vinna!!! Det ska svida i plånboken att inte vinna!!!
|
Håller med i det mesta!
Lite andra saker man funderar på är väl tex om atg seriöst tror att någon frivilligt vill åka ut en onsdag till en bana och se HALVA V86.an..det är ju parodi så det skriker om det.
En annan sak är väl hur man kan lägga 3 lopp med 7 startande hästar i inom V86, vet hur många som helst som tappade lusten bara dom såg listorna för gårdagens V86.a.
Känns lite märkligt att V65.an som är efter V86 är proppfull med hästar men huvudspelet V86 kan dom knappt få ihop hästar till, jag tror att atg har missuppfattat det hela när det kommer till spelvänliga omgångar eller bra travsport.
Lägg där till hur dom har misslyckats med siten Tillsammans där dom vägrar tillåta spel på andra spelformer än V75 och inlämning på fil lär inte vara möjligt än på 2-3 år trots att dom har den perfekta grunden att massdubbla sin omsättning dagligen på alla spelformer via Tillsammans så bryr dom sig inte.
Sedan lever vi i 2014 så jag förstår inte problemet med att trycka upp en klar och tydlig bild efter målgång på målfotot i atg-live eller i tv efter VARJE lopp.
Tror atg håller på att slå i dom sista spikarna i sin egen kista, någon annan förklaring kan jag inte se.