Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-25, 08:45   #2
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Han har sina poänger, Hatten, även om jag kanske kan se andra lösningar på en del problem.

1: ATG betalar inte ombuden mindre än t.ex. Svenska Spel, men enär omsättningen för SS ökar så minskar den för ATG. Avgifter hos ombuden för att både spela och lösa in vinster gör det väldigt lönsamt för spelarna att byta till att spela på nätet, eller välja att spela på något annat. Det är en fråga om många miljoner, men skall man ha ombud kvar om 4-5 år behöver man titta på den frågan.

2: Det vore roligt om ATG ville vara med och i alla fall bidra till tävlingar på forum och bloggar. Lite reklammössor, T-shirts, nyckelringar, isskrapor etc att lotta ut i tävlingar skulle säkert tas emot av hängivna bloggare och forumadministratörer.

3: Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv. ATG/ST:s mycket omfattande ägande och produktion av media är ett problem.

4: Jag ser en rad unga framför mig som har tillgång till mycket mer datakraft än vad som behövdes för att skicka Armstrong till månen. Unga som inte sett ett tablålagt TV-program sedan de slutade se på Bollibompa. Unga som har större delen av sina sociala kontakter på internet. ATG är inte särskilt vänligt mot dem. Man behöver styra om mycket av sina insatser och förstå vikten av att fånga upp yngre människor.

5 & 6: Framför allt behöver travet förstå att det mycket är bristen på ideella insatser som försatt travet i den kostnadsexplosion vi sett. Hade man sett Avkroksströms Ryttarklubb sälja kaffe och macka på banan, eller Knäckebrödhults Ridsportförening sälja korv med bröd för att samla in pengar till sin verksamhet hade man kunnat hålla nere kostnaden för publiken att gå på trav. Samtidigt som man hade fått ett naturligt samarbete med framtidens hästskötare, hästägare, amatörer och proffs.

7: ATG:s experter måste framförallt få bli mycket mer folkbildande på alla nivåer. Jag skulle kanske kunna tänka mig att man gör en spelskola enligt divisionstänket. Då blir det kanske 100 delar, där man börjar med det mest basala i lingonserien och sedan bygger vidare till rätt avancerade spelteorier, stora reducerade system etc i elitserien. Idag spottar de ur sig mer eller mindre värdelösa spelförslag i parti och minut, och det kan man vara utan även om de blir 100% mer vassa.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat