Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-28, 04:20   #2062
tompa87

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Man glömmer ju lätt bra perioder, men jag kan hålla med.

Det är ständiga avvägningar och små marginaler i kombination med enorm frustration som utbryter när det slår fel. Standard är väl när man funderar på fem spel och lägger två av dem, för att sedan se de spelen missa och de andra man inte la "gå in". Samma sak är det när man ryggar någon/några och de spelen man hinner ta innan de slashas bränner medan övriga man inte är med på sitter. Dessutom är det den här förbannade problematiken med bet-sizing och försöken att optimera denna för olika spel, har testat flat men driver alltid ifrån det. Ibland lägger man ju också spel som sett till statistik och form är riktigt bra men där magkänslan inte är speciellt bra, sådana spel brukar förvånansvärt ofta gå åt helvete medan man samtidigt står över spel man egentligen borde lägga för att statistiken talar emot trots att form och magkänsla talar för. Även fast jag inte befinner mig i en speciellt dålig period rent spelmässigt så blir hamnar jag i upplösningstillstånd med jämna mellanrum, både över upplevd negativ varians och på mig själv om jag anser att jag handlat fel. Jag vet ju mycket väl vad det är jag ägnar mig åt och att sådant hör till spelandet, men jag har alltså betydligt svårare än många andra att ta det med ro.

Sedan sitter man där och har slösat en kväll på att gå igenom spelobjekt inför helgen och följa något spel i någon idiotisk serie som man aldrig skulle följa annat än i spelsyfte, när man istället kunde ha tränat, läst en bok, pluggat eller hängt med någon kompis. Samtidigt är jag övertygad om att det är en utvecklande aktivitet ur många avseenden, dvs att läsa på, analysera och värdera spelobjekt och jag tror det hjälper mig att göra bra analyser och bedöma risker även i andra avseenden.

Är ju överlag en mer avslappnad människa i spelfria perioder. Själva spelandet i sig har ju inget egenvärde över huvud taget, det är bara psykiskt påfrestande för en pessimist som ogillar risktagande. Men jag kan medge att det faktumet att man numera är så pass van att ha ett spel på det evenemanget man följer gör att det blir mindre intressant om man inte har det. Även fast spelandet i sig är +EV så kan det kanske vara -EV om man ser till tillvaron som helhet. Blir en liten lugn period framöver, jag kommer dock att fortsätta rygga vissa individer men jag tar en paus från att lägga egna spel (bortsett från Måltipset) och blickar fram mot nästa vinter.. BOL.
Kan inte annat än att instämma i det du säger! Jag har en helt otrolig dålig run på 8 år nu, med små uppehåll.. Förr kunde jag dock spela tillbaks det på pokern men nu har dem slagit på nån sorts "bad beat deal" som står på 100% nu så det går käpprätt åt djävulens håll, utan pauser. Försöker hålla mig till att rygga andra, men då går dem precis på dåliga runs, tills min lilla kassa är lagom slut. Skam den som ger sig, upp på hästen igen med entusiasm den 25e, besviken men med lite hopp kvar den 26e och driven till vansinne max 2 dagar senare då 10 spel har förlorats i 90+ minuter, 4 på straffar, 3 röda kort och några felstudsar. Lägg därtill klassikern i hockeyn där man om man vågar sig på ett handikapp tammefan aldrig ser ett mål i öppen bur, men sitter du däremot med underspelet kan du sätta ditt liv på att det blir minst 2 mål i öppen om det skulle behövas för att köra över dina drömmar. Det ger sig inte där utan man ser 4 duktiga punters välja samma spel, så man tar i lite i sann "våga för att vinna"-anda å tror du inte att man då faller på rövskägget VARENDA gång. Jag har hitintills i år inte satt ett enda av mina kanske 10-15 maxbet. Så försök med flatbet då tänker man.. Ja, problemet blir ju då att jag inte sätter ett enda spel å blir tom snabbt igen. Att sluta spela är ett non-option, behöver den spänningen i livet nu när man satt sig med jobb, flickvän å hund som gör att livet blir ganska enformigt och spänningslöst i övrigt. Så vad finns kvar? Är väl bara att acceptera att medelsvensson inte vinner på betting i längden, synd att lägga ner så mkt tid på ngt som aldrig ger tillbaks dock. Ursäkta avsaknandet av radbyten, nattskift på trött telefon, orkar helt enkelt inte :P

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-03-28 klockan 04:27.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat