Citat:
Ursprungligen postat av tompa87
Du har helt rätt, det ska inte bli en ångest utav det, då har man investerat för mkt av "livet" i spel. Jag spelar aldrig för mer än jag har råd och förlora (inte nowadays iaf) men det betyder ju inte att man inte har problem, speciellt om det är så svårsmält att det går dåligt.. Har för mycket fritid och för stort intresse för det känns det som  Ska försöka tona ner vikten av det och istället se det för just vad det är; ett nöje som gör matcherna mer sevärda. Likt den dagen då man är 27 år, spelar i division 3 hockey och inser att det kanske inte blir nå NHL för min del..
Jag ska jobba på en lösning, tur man har tanten å vovven så man snabbt kommer på rätt köl igen 
|
Haha oj vad det lät som mig när du snackade om div 3 hockey osv.
slutade dock redan vid 23 års ålder. Efter att alla äldre grabbar som man alltid spelat med sen småtting tiden började lägga ner och A-laget började bestå av enbart 15-22 åringar.
Men känner igen mig i mycket av det du skriver. Har man för mycket fritid så är det ju svårt att kanske komma bort från spelet. Då man gärna letar spel och kanske anledningar till att spela, eller enbart mer spelar för att det är skoj, på saker som du inte har "lika" bra koll på som kanske SHL (där man följer nästan dagligen, fast kanske intresset inte är 100%).
Det kommer troligtvis innebära förluster i det långa loppet
Här där jag bor har vi en frisbeegolfbana som är jäkligt Träning är ju aldrig fel!
Promenad för att rippa kroppen eller vad som.