Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-02, 11:49   #86
Flickepojken

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker inte alls det är så att "industrin" bara kör på.

Nu har vi inte särskilt mycket vildhästar i världen längre, men man bör veta att hästar som lever vilt har en mycket kortare levnadstid än travhästar. Avsaknaden av vaccinationer, veterinärvård, varierande tillgång och kvalitet på foder samt vilda djur gör det till en tuff värld där ute.

Om vi jämför med oss själva, människan, så är vår medellivslängd idag strax över 80 år i Sverige. En del blir äldre, en del blir inte så gamla. Men människan kör på ändå, eftersom det är naturligt. Det är till och med så att det under diverse motionslopp i Sverige dör människor, men vi fortsätter med våra maraton, vasalopp och vätternrundor för det.

Man lägger mycket pengar och resurser på att forska om hästars sjukdomar och de dödsfall som sker. Det blir emellertid inte nationell sorgevecka med stillsam musik i radion om en häst avlider under tävling, fast jag tror inte att det är rätt proportioner.
Fel och dumt uttryckt utav mig. Och du har alldeles riktigt Viroid, saker och ting händer oss alla, och igår så hände det olyckligt denna häst. Jag skrev nog det baserat på en överlag ''industrikänslan'' om att allt fortsätter snurra på oavsett vad som händer liksom. Och jag ska inte klaga och sen fortsätta spela
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat