Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-03, 03:27   #50
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man borde förmodligen inte bedöma v75 och v86 förslag efter resultat överhuvudtaget. Variationen är alldeles för hög för att det skulle vara intressant.

Ibland har man haft tillgång till de olika betaltjänsternas material och kollat igenom lite.Angående analyser/löpningsförlopp så har jag läst för få av dom från tjänsterna för att kunna göra någon jämförelse.
Men om man kollar på systemuppbyggnad och rank så är spelvärde.se enligt mig vassare än de andra.
Det beror på att man viktar systemen på rätt sätt i större utsträckning än de andra. Med det menar jag att man rankar upp de hästar man anser spelvärda samtidigt som man inte är rädd för att ranka ner överstreckade favoriter eller t.o.m ta bort dom helt.
Samtidigt förstår jag att det kan skapa problem att göra så, då den stora delen av kundgruppen som köper dessa tjänster inte alls ser det på samma sätt som jag. Det finns en viss risk att materialet vänder sig till en mindre grupp spelare som kanske inte är den naturliga köparen av betaltjänster.
Ja, svårbedömt om marknaden tål deras prisnivå. Själv funderar jag på att slå till. Tycker "spel-läsupplevelsen" ligger på en hög nivå och jag får fler aha-upplevelser än på andra ställen.

Spelvärdespiken och bergsäkra avslag får man ta med en nypa salt. Kan lika gärna fungera som kontra-indikatorer. Spelvärdespiken förlorar oftast sitt spelvärde när den skriks ut och bergsäkra avslag stiger i odds. Och hur ofta vinner de inte? Vill minnas att Sanity och Claes Boko hängdes ut i lördags.

En sak som uppskattas är att, i så god tid före tävlingarna, kunna läsa loppkommentarer från de nio senaste loppen. Väldigt användbart och särskilt på V86 där det tidigare varit tunt med info före tisdagen.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat