Ämne: MLB 3/4
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-03, 23:58   #1
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

MLB 3/4


Jag kommer att kliva in på säsongen här idag, men jag vill också säga att det fortfarande är saker som är oklara. Vanligen är det så att batters har lite fördel över pitchers när de kommer från ST och att kallare väder kan påverka negativt, om de blir "kalla". Ändå är det många som precis kommer igång och just nu jobbar jag på det som man har gjort innan


Red Sox över 8.5 @1.813

Just nu är det runt 15 grader C i Baltimore och det kan komma regn under matchens gång. Jag tycker inte att Doubront och Chen är så bra att kunna kontrollera 2 väldigt offensiva lineups mer än någon enstaka gång. Om regnet kommer behöver kanske bullpens komma in tidigt och då kanske händer det att nån long reliever "hängs ut" skulle det gå dåligt. Hur som helst, 4-4 ser jag inte som en omöjlighet


Rays över 7.5 @1.813, TT över 4 @1.901
Vi får fråga Maxxxie vad han tycker om sina Blue Jays, om det finns något hopp där, men i år tänker jag spela ganska mycket över (och mot dem) i deras matcher, för de har en pitching staff som är meh som bäst och väldigt bra offense (om alla är friska).
Morrow missade mycket av förra året pga nervskada i armen, sägs vara frisk (men han är skadebenägen) och hans velo har inte, förståeligt, varit det som han kan komma åt. Litar inte på honom, minst sagt.
Archer är bra (hur kan han inte vara med det namnet) och han hade en bra säsong, men är fortfarande lite oerfaren. Kan behöva lite tid att komma igång och Jays kan slå. 6-2 till Rays är det minsta jag hoppas på, men tror det kan bli mer


Astros ML @2.31

Yankees har ett av de sämsta upplagor jag sett på länge och kvällens lineup är mycket klen. Gardner och Jeter på topp, och efter Beltran, Tex och Soriano är det Roberts och Ichiro (och Solarte). Tex är fortfarande inte helt 100 från handleds operation och Beltran och Soriano är lite gamla, dock fortfarande hot.
Oberholtzer är en leftie flyball pitcher och om han kan undvika att ge upp HRs till Beltran och Soriano bör han kunna hålla resten av laget under kontroll eftersom det inte finns mycket kraft där.
Nova är helt ok, men på favodds vill jag spela mot


Mariners ML 2.29
Samma gäller Mariners som har förbättrats offensivt i år.
Elias är en lovande SP som inte har varit högre upp än AA, men har 95mph heat och en bra curveball. Han kan lätt släppa en massa runs inatt, men sett till oddset mot en 30årig Chavez som har varit reliever nästan hela sin karriär så kan jag testa med honom.
Coliseum är en stor ballpark och misstag kan förlåtas. Gillar faktiskt Mariners lineup lite mer, men skulle nog påstå att det här är 50/50ish
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1), maddmax (+5)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat