Jag tycker första avdelningen är väldigt talande för hur det kan se ut i Jens krönikor.
Han identifierar Propeller som ett intressant spelobjekt till 7% och det är väl inte så mycket att klaga på i det. Hästen va ju en av de som det skreks mest på inför omgången och hästen har ju visat form på slutet och hade nu ett rätt vettigt läge. Alltså har han hittat en häst som absolut kan vara tänkbart att ha med på ett system till en relativt låg insatsprocent.
Men när han sen anser att hästen är storfavorit till att vinna loppet så blir det ju helt fel.
Det stämmer ju helt enkelt inte.
Kan ta ett annat exempel i avdelning 3. Här har han identifierat On Track Piraten som en väldigt bra chans. Samma sak här så är det inget fel med det tipset. Var ju omgångens andra "kommunare". Bl.a spelvärde.se spikade hästen och det fanns aneldning att tro på rätt så bra chans.
Det som stör mig är "Här tar Piraten förmodligen ledningen av egen kraft, så startsnabb är han. Om inte, så är säkert samtliga beredda att släppa till en så bra rygg."
Här säljer han in sin spik med helt felaktig information. Han har rätt i att hästen är startsnabb men orosmomentet som fanns inför loppet va ju ifall OTP skulle komma före Noras Bean eller inte i starten. Som då absolut inte skulle släppa till OTP. De här premisserna va ju allmänt kända men nämns inte alls i texten.
Jag håller med Putte i åsikten att Jens blandar och ger hela tiden i sina spelkrönikor. Det blir väldigt svårt för de som inte har koll att veta när han är ute och cyklar helt eller när han skriver något som faktiskt är väldigt bra. Man bör läsa texterna med ett kritiskt öga och fundera ett varv till på de som skrivs innan man tar det för sanning ifall man vill få ut något bra av texterna.
Med det sagt så brukar jag själv läsa det Jens skriver. Till skillnad från mycket annat skräp som man läst genom åren så finner man iaf guldkorn här och där.
Som jag skrivit tidigare så tycker jag framförallt Statistikbibeln är något alla travspelare borde ha i sin bokhylla och kika i då och då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-07 klockan 01:52.
|