Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-21, 05:08   #8
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rico Visa inlägg
vid eftertanke blev mina frågor töntiga för att jag uttryckte mej otydligt mitt i natten. jag tänkte på linor i allmänhet och inte specifikt bara baseball. Mer tydligt i basket och NFL då handikapplinorna är i korrelation till ML-oddsen. Jag är osäker om korrelationen på RL till ML är lika skarp. Sen det här med oddsen. Ofta ligger spelmarknaderna stängda på de flesta europeiska bolagen "i väntan på Vegas", därav min fråga...... Men alla väntar egentligen på marknadsledande aktören Pinnacle då alltså för att man är så osäkra på sina egna oddsättare så att man inte vågar släppa egna odds?
Ja så är det mer eller mindre... och oftast när oddsen dröjer länge så är det för att det är något lurt på gång, någon stor stjärna är osäker till spel och därav vågar inte bolagen släppa odds för de skulle ligga helt fel beroende på om någon stor spelare är med eller inte! De flesta europeiska bolagen har egentligen ingen större koll alls på de amerikanska ligorna utan följer marknaden från de stora bolagen såsom pinnacle! De har oddssättare för ligorna men de är så dåliga så att de skulle inte vinna mot den duktige spelaren och därför är det enklare att följa de stora bolagen ,som allt som oftast ligger någotsånär rätt med linorna, för att inte göra bort sig helt och torska!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat