Ämne: MLB 10/4
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-10, 17:49   #1
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

MLB 10/4


Börjar lite lätt i väntan på roligare matcher.


Twins över 8.5 @1.909 1u
Lite förändringar i lineups, men inget konstigt.
Bullpens är lite mer använda iom extra innings igår och closers på båda lagen har sett skakiga ut
Hamari är umpen och han är ny sen förra året och mycket by-the-book. Dessa brukar vara lite tajtare skulle jag vilja påstå. Tendenser för honom är lite högre botten (en zon från förra året):

Spoiler:


Pelfrey är en sinkerballer och gillar att jobba lågt i zonen med sjunkande FB och orsaka klen kontakt för enkla groundballs som hans huvudgrej. Sen kan han jobba ifrån det, med lite curves och sliders, men 70% ish är det FB det handlar om.
Om nu Hamari inte har förändrat sitt sätt märkbart kan Pelfrey tvingas jobba högre upp i zonen, vilket ger bättre kontakt och är inget bra för honom. Också att ha i åtanke att Oakland är ju "moneyball" klubb, obp är viktigt och jag tror inte de blir väldigt aggressiva.
Straily är en flyball pitcher med runt 36% GB rate och det funkar mycket bättre hemma @OAK på den stora pitchers park och han är sämre borta. Just nu blåser det 15-20mph UT och det kan bli problem för en flyball pitcher


Så, med en sådan kombination av möjliga problem för båda starters och att bullpens fick jobba extra så man kanske lämnar sina starters djupare i matchen än man ville - då har jag inga problem med att ta över.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat