Ämne: NHL 13/14
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-10, 22:39   #979
Pekerman
 
Pekermans avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 37
Sharp$: 2512
Standard

Känns som där e tre riktigt bra spel inatt.

St Louis spelar för att vinna Central Division & därmed undvika Chicago & Colorado direkt i slutspelet och möter ett minnesota som har säkrat sin plats och spelar nog på säkerhet dem sista matcherna här för att inte dra på sig onödiga skador, dessutom debuterar John Curry i NHL för wilds och kommer med säkerhet bli testad!

Boston spelar för att vinna hela NHLs grundserie (ligger väl lite prestige i de), möter ett winnipeg som inte kan nå slutspel och därmed inte har nånting att spela för. dessutom fortsätter Michael Hutchinson i mål där och han är ju väldigt oprövad.

Colorado spelar på samma villkor som St Louis & även om man har haft lätt för chicago vill man nog helst undvika dem såhär direkt i slutspelet. Canucks ställer nu Markström i mål som inte spelat en match sen i december och enligt mig inte är bra. Eddie Läck e ju en väldigt stor bidragande kraft till att vancouver tagit några poäng alls på slutet och utan han och utan något att spela för tror jag på Av's.

Givetvis finns de risk att dessa tre topplag också är lite rädda om sina kroppar och inte vill dra på sig skador inför slutspelet men jag tycker ändå att dem är spelbara då dem har lite att kämpa för och i grunden är mycket bättre
__________________
'When you should shoot, shoot, don't talk'
Pekerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat