Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-11, 20:01   #48
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Där blev man blåst a det grövsta... Lugn start, bara en speed..?
Behövde loppet och ska nog påminna Daniel om vad han själv kommit fram till med denna kuse

Jag varnade för toppinfo på Beer Summit, gav en del i intervjun, får ju inte postas här. Blev en självklar dubblering på V6.

Här är hela, nu när loppet gått.

Bear Summit (V64-3)
- Är en jättefin häst och håller han sig fräsch och tål träning och tävling kan det vara den bästa häst jag någonsin haft i träning… Det strulade lite i slutet av förra året, då han bland annat hade halsinfektion och det stämde inte. Vi har haft en besvärlig vinter, men tränat rejält sedan nyår och han känns grymt fin. Gick 1.12,5/1600 meter på Solvalla förra onsdagen och det var åkandes och Jorma som körde var mycket nöjd. De snackade om Redéns snabbjobb den dagen, men de missade nog den bästa av alla. Det var synd Maharajah blev struken, det hade varit kul att besegra honom. Skämt å sido, min häst känns bra och jag tror han gör en bra insats och jag skulle tro Jorma testar i ledningen. Han har blivit rejälare under vintern, och kommer gå i en "vanlig" vagn då han slår i jänkarvagnen.
Jag drömmer om sista helgen i maj med den här hästen, och Sweden Cup är ett mål om det finns startpoäng så det räcker. Vi kommer inte köra ihjäl hästen för det här loppet, men jag tror på honom. Skor, vanlig vagn och Cant see-back som han gått bra med innan, säger Petri Salmela.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat