Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-21, 11:46   #6
Rille
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som Avej alltid tjatar om i chatten, hemma laget torskar aldrig i första rundan när det gäller CL.
Gillar dock inte att spela på Bayern på denna nivå. De är sjukt oförutsägbara och jag var inne på det redan mot United att deras lagdelar inte alls håller en jämnivå. Viss spelare har hög klass medans andra inte alls har det för denna nivå. Ta backlinjen exempelvis, där finns det rejäla brister.
Framåt då? Jag tycker mittfältet ser okej ut, med pranjic, ribbery, Robben, Schweini
Men anfallet är jag lite tveksam till: Ollic visst en bra spelare, men CL semi? Mueller är för ung för att man ska kunna avgöra vart han står men ser ut att kunna bli en storspelare. Båda kan säkert prestera nu på hemmaplan om resten av Bayern spelar bra, men de är inga spelare som avgör en match på egen hand vilket behövs.
Mario Gomez håller inte och Klose börjar bli gammal och grå.
Bayern är dock en maskin och det har man visat genom hela turneringen. Även fast jag tror att man överpresterade mot ett formsvagt Man U. Det känns riktigt ovisst men jag tycker det är lite fel att räkna Lyon som någon typ av underdog, tror de går vidare, men kommer inte spela mot Bayern på hemmaplan.

Lyon har lämnat höstformen bakom sig och intagit vår i en ny skepnad, vilket man gjort riktigt bra. De kommer att ses som underdogen i dessa 2 möten men det är lite missvisande anser jag. De har absolut ett lag som kan hota Bayern. Lyon kan mycket väl gå vidare, men jag tror nyckel matchen blir hemma i frankrike.
Jag tror jag avstår denna match.

Frågetecken för Ribbery, hur pass han kan fokusera på matchen med tanke på hans privata situation just nu.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat