Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Två saker som skaver i mitt huvud:
Varför går B.B.S. Sugarlight ut i en bronsdivision över medeldistans om det är Elitloppet som hägrar? Har inte Tore varit tydlig med att det behövs 10-tider på kort distans och några namnkunniga skalper för att komma med dit?
Nahar anmäldes till Romme för att han har poängbrist. Efter förlusten igår ståtar han med 810 poäng, men eftersom han sprang bort 1800 poäng på söndagen fick han tillgodoräkna sig dem vid anmälan.
|
Jag får lite samma feeling gällande B.B.S. Sugarlight som med Friction när han klättrade genom klasserna. Alla skrek Elitloppet, sedan förlorade han ett lopp som megafavorit ( fick gå i dödens har jag för mig) för att sedan vinna igen. Dock kom han ju inte med då.
Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-)