Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-18, 22:52   #126
Tamuli

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Några av mina tankar om söndagens omgång

Som många andra här inne redan skrivit så blir det spik på B.B.S och sen bara bläddra vidare.

Månprinsen vågar jag då iaf inte spika, är ju trots allt 40 m att ta in, antingen så är han helt enkelt bara bäst och rundar dem alla eller så blir det som jag hoppas att han inte grejar det. Just nu så känns det som att gardera med 1 Hibbogubben, 4 Hulte Magnus och 12 Stamping (även om Stamping är betydligt bättre under vintertiden så vill jag inte räkna bort den helt iaf) så är man en bit på vägen i 4:e. (blir nog i slutändan någon häst till iaf)

Loppet som jag känner mig mest fundersam över är Avd 5. Antingen blir det en spik på Hankypanky Pagan (var bara min första tanke när jag läste igenom startlistan, har ingen riktig anledning till varför utan var bara en första känsla som sagt var) eller så känns det som att man får måla på ordentligt här.

Var först inne på att spika Digital Ink (också första tanken när jag läste startlistorna), men ju mer jag har läst och analyserat det loppet så känns det lite som med Mångubben.
Redén har ju de två hästarna på spår 1 och 2 och min tanke är att Traveling Man tar ledningen och får stallkamraten i ryggen, spår 7 för Inken (vingelrisk??). On Track Piraten spikade jag sist och det gick ju inte hem.
Men att ha med 1,2,7,8 och sen kanske även gardera med 4,5,10 (Rocky Winner är en personlig favorit) men då känns det ju som att man lika gärna kan ta med alla 9 som är till start (vill inte bara lämna 2 utanför kupongen för när man gjort det har alltid någon av de 2-3 man lämnat utanför vunnit)
Så här har man en del jobb kvar att göra känner jag. Spika, ta 4 eller ta alla det är frågan just nu
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat