Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-19, 10:49   #131
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperFinnen Visa inlägg
Gunnar Melander påstod att han aldrig har haft så mycket krafter kvar i en häst som han hade i Månprinsen sist när han gick i mål, o ändå har han tränat o kört Lapp Nils som hade 97 vinster på 184 starter,faan jag minns att jag ofta kom fel på det om jag spikade Lapp Nils så vann Svinten o tvärtom de hade många hårda duster i Rikstoton förr. Månprinssen är ju en undantagshäst stark o rejäl men lite halvlat i loppena tills han får anfallsorder o då tar han i, bara Kusken emot, vete faan om det är det ens en gång. Spik......
Vad är det här för ett nattligt rötpåskäggsinlägg. Gunnar Melander säger, att han aldrig haft så mycket krafter kvar i en häst som han hade i Månprinsen sist när han gick i mål......

Månprinsen är ett av världens fem bästa kallblod. Hästen körs för att tjäna miljoner de närmaste åren till ägarna. Senast hade han förstaspår och fick stryk av Guli Järven (som nu står 20 framför), Lomar, Stamping och Höstbo Fredrik. Dessa möter han på söndag igen från förstaspår. Månprinsen fick inte pengar som sjua i mål. Självklart hade han alla krafter kvar i mål.

Problemet är, att alla som spelade inte har pengarna kvar. Antingen kör kusken ett förbjudet preparélopp eller som du skriver "kusken emot". Förra året vann Månprinsen varannan start.

Jag kan inte mycket om kallblod. Men som spelare och ledare för V75 bolag måste jag "ta ställning". Hur ska jag behandla omgångens näst största favorit? Vi spelar på ekipage - inte bästa hästen.

För undvikande av missförstånd vill jag ha sagt, att inlägget ovan inte vänder sig mot SuperFinnen - som drar rätt slutsats. Vi spelare satsar på söndag 90 miljoner kronor. Vi tolererar inte, att kusken kör för framtida miljoner till ägarna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
whalz (+10), crossbow (+5), SuperFinnen (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat