Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Kan vara så att Arazi vinner men jag har tröttnat lite på den hästen och framförallt kusken. Alltid en "nästagångare" och denna gång spikar jag emot, blir väl helt fel som vanligt.
Vad tror ni om Olympiatravsfinalen? Jag tror mest på Noras Bean som kan få loppet om det blir överpace vilket jag tror det blir med en finne och Ludde i loppet som troligtvis kommer köra stenhårt mot varandra iallafall i inledningen. Sen tycker jag inte att någon häst riktigt imponerat förutom Noras Bean och Solvato och då jag tror att Noras är strået vassare än Solvato tror jag han plockar hem detta. Värst emot är Solvato och Raja om ludde skulle få bestämma i ledningen.
Förresten, jag går ifrån att spika Alfas och låser det loppet med Kemas Magic istället som står bra inne och var finfin i förra starten. Kan nog vara ett bra lås, två starka hästar över stayerdistans!
|
Hur i helskotta kan man vara trött på den?(ursäktar språket).
Har du sett vilka spår hästen lottats till? Platsar ta mig tusan jämnt ändå med sylvassa avslutningar.
Nu får han ledningen initialt och förmodligen ryggen på Ludde in på upploppet. Jag kan aldrig lämna honom utanför. Sist det var storlopp på Åby trollade han med No Deal och vann med 4 längder på 12.2 på samma distans. Det är starka papper! Hans comeback nu lovade väldigt gott med. Jag låser på 2 och spelar Arazi på dubbeln.