Ämne: Åby V75 26/4
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-25, 23:42   #132
Helge
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har knappt läst några tips, bara programmet och har redan gjort klart och lämnat in ett matematiskt system (fritt fram att kalla mig amatör för detta, har aldrig påstått mig vara proffs). Drar mina tankar om omgången här:

Avd 1
Hyfsat låst på de två favoriterna med fördel Ludde, för jag har svårt att se Peter offra sin häst i spetskörning mot Ludde allra helst på Åby och från spets vinner man lopp med alla hästar och speciellt med riktigt bra hästar som Sahara Fairytale.

Avd 2
Pedro Bi alldeles för stor, innerspåret är så fruktansvärt överskattat av kollektivet. Bakspåren göre sig icke besvär, utom möjligen Ochoa Bob om favoriten spetsar och han hittar rygg ledaren (men det är en stor myt att det är enkelt att hålla rygg från bakspår, fruktansvärt överskattat löpscenario).

Avd 3
Min enda spik i omgången, Raja Mirchi! Drog bästa spåret och absolut ingen kommer kriga en meter mot honom för täten i det här loppet där rygg ledaren får tacka och ta emot 700kkr för andraplatsen. Galopprisken finns givetvis där, men den kan inte vara mer än högt räknat 40% och slänger vi in 10% för en dålig dag/sjukdom osv så har vi en vinstchans på ca 50%. Så det ska vara bra värde. Mr Picolit mest intressant i övrigt tror jag, då han borde ha en okej chans att hitta ryggen på Raja. Bakspåren tror jag inte har med det att göra, man måste spara meter för att vinna ett sånt här lopp och de kommer nog söka andraspåret.

Avd 4
Är dåligt påläst, ser ut att finnas många kandidater. Intressantast Björn upp på Reims Gasti.

Avd 5
Alfas Da Vinci har sett riktigt fin ut för Lövgren, håller den som förstahäst. Kemas Magic är bra men Persson på V75 och har gått länge mellan lopp nu, njaaa. Costatantisoldi blir lite tappad igen av spelarna, finns värde där. Uno De Joflo är sårbar då han är så entaktad men blir det ingen speedkörning i loppet tror jag han har bra chans för han verkar vara en sån som kan dröna på i samma tempo hur många varv som helst.

Avd 6
Nougat Ås blir knappt spelad den här gången efter EN dålig insats och ett underskattat spår. Tufft motstånd och läge men jag tror han kan slå dessa från dödens, det finns ju en anledning till att han vunnit hälften av sina starter och varit storfavorit på V75 ett antal gånger. Democrat skulle köras med Ghost-vagnen sa någon, extra intressant i så fall!

Avd 7
En hel massa startraketer på framspår och jag tror Ingves får mycket svårt att hålla spetsen från innern. Bäddat för full körning och grundtipset är väl att någon av de med framspår som då får resa i främre träffen håller tempot in i mål, men det här är omgångens öppnaste lopp som jag ser det.


Underbart - tack! ♥
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat