Ämne: Åby V75 26/4
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-26, 11:08   #151
flaque

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Min kantbollsanalys ser ut så här, och baseras på vad jag tycker är hästar en bit ned i strecklistan som har en större vinstchans än vad insatsprocenten bedömer den till.

V75-1: Två hästar samlar tillsammans nästan 70% av insatserna, fint spelvärde på de andra om de skulle råka köra livet ur varandra. Jag fastar för Nr 2 Circles som tävlat mot det här motståndet några gånger och visat att man inte springer ifrån henne i alla fall. Har tjänat mest pengar av alla, spåret är sådant att det kan bli en bra resa.

V75-2: Alla tittar på Reijos Pedro Bi, och verkar missa att han har 8 Fredricks Laukko med i loppet. Hästen har form och Jorma vet hur man vinner på V75.

V75-3: Jag har sagt hela veckan att Sanity vinner Olympiatravet. Skall man dock försöka hitta en undervärderad häst så är det 3 Mr Picolit som står ut.

V75-4: Trazan överlåter tömmarna till Örjan på 9 Kincannon Hannover. Örjan på en häst med form till låga procent tackar vi för.

V75-5: 5 Uno de Joflo kan mycket i sina ljusa stunder, och även om Fredrik B Larsson inte är min favoritkusk så vinner han lopp ibland. Det här skulle kunna vara ett sådant lopp som han tar hem.

V75-6: 9 Rebus fick en rätt så elak resa i silverdebuten näst senast. Han visade dock vid vinsten i förra starten att formen finns där. En av Danmarks bästa hästar för tillfället är bortglömd, det kan bli dyrt för kollektivet.

V75-7: 6 Search Launcher vann senast, trivs på distansen, är bra inmatchad. Peter Untersteiner vinner mycket lopp.
Lite kuriosa: Sanity har inte vunnit från någon annan position än ledningen i Sverige sedan 2011. Känns lite långsökt att han ska sitta i ledningen idag.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat