Ämne: Breddtrav
Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-29, 21:51   #16
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Jag håller med många här, framförallt Viroid.. bredden ÄR enormt viktig!
Vad var det som gjorde travet så stort från början? Jo, folkförankringen är det som gjort travet så framgångsrikt! Det kanske inte är den enda anledningen men jag tror det har en väldigt stor del i travsportens uppgång!

Sen handlar det inte enbart om en harry haythrow enligt mig, det är absolut en häftig grej men inte det breddtravet handlar om. Utan för mig är det viktigaste att sprida travsporten och gynna hästnäringen i hela Sverige, har man väl blivit hästbiten så brukar man oftast stanna kvar i dess "sfär"!

Sen ska det inte vara totalt omöjligt att få tillbaks lite pengar av vad man lägger in i sin häst för de mindre, därav är bredden jätte viktig.

Ni diskuterar att chatchdrivers inte skulle resa lika mycket längre, tycker den aspekten har ringa betydelse. jag ser gärna att det är fler kuskar som kör, det gör det hela mer variationsrikt och spännande!
Sen kommer det inte chatchdrivers på saxbanorna och inte i så jätte stor utsträckning på v64 banorna heller. Titta tex på en Halmstad v64, där brukar max Johnny Takter komma ibland. Annars är det Peter Untersteiner och Kenneth Haugstad som får benämnas som eliten.

Jag förordar mer breddlopp!!
Men sen kanske man ska göra om lite i divisionssystemet med vilka som får och inte får köra etc!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat