Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-06, 16:29   #16
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Comandini Visa inlägg
Som många andra på forumet är jag också limiterad på de flesta sidor.

Men tänkte kolla om någon vet hur det exakt fungerar med limiteringar från bolagens sida. Någon med info från "insidan" så att säga.

Ett exempel som jag tycker är lite märkligt.
Spelat lite hos ett av de största bolagen i Sverige. Försöker spela 1000 kr på en division 2 match till 2.50. Får spela 200 ca, resten skickas iväg för förfrågan på 800kr.
Blir nekad, oddset sänks till 2.30, försöker spela 800, får igenom 200kr.
Oddsen sänks till 2.15, försöker spela 600kr, får igenom 200kr. Oddset sänks till 2 gånger. Försöker spela 400, men blir nekad, kan inte skicka iväg förfrågan för 400 kr ens.

Undrar bara, värderar dem mina ynka 600kr så pass mkt att dem är villiga att sänka sina startodds 50 punkter? Eller hur tänker dem?

Detta har hänt minst 5 gånger på den här sidan.
Nysläppta odds i superettan, sänkte oddset 50 punkter för 1000kr, fick lägga 3 spel för att få igenom hela beloppet på 1000 kr, på samma sätt som nämnt ovan.
Du har med stor säkerhet hamnat i syndikatfällan bara! Div. 2 är högrisk-marknader för de flesta utan egna compilers. Om det kommer en skock och spelar samma matcher vecka efter vecka så flaggas man obönhörligen. Gissar att det kan vara Expekt du lirat hos, de var först med systemet att godkänna en mindre insats och sedan vänta ett tag (för att se om andra flaggade vill lägga samma spel) innan man accepterar hela. Däremot brukade de aldrig sänka oddset. Centrebet brukade sänka efter spel, men de tog 3000:- till det publicerade oddset ända ned i Div.3. Det gick också att lira mer efter sänkningen, men det var då det!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat