Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-22, 22:46   #11
Grezea

Grezeas avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 110
Standard

Jag anser att nivån på forumet har sjunkit i takt med att väldigt många har hittat hit efter sharps (O)'s fantastiska segerrad. Har absolut inte något emot att medlemsantalet har ökat men problemet är att många inte tar sig tid att läsa spelskolan som faktiskt finns för att motverka en låg nivå i forumet. Det är nu mer kvantitet än kvalité på forumet vilket är en utveckling som vad jag förstått grundarna på sidan motsätter sig(?).

För att motverka denna utveckling anser jag att man i samband med registrering måste svara på några frågor. Svaren på dessa frågor skall finnas i spelskolan. För att få igenom sin registrering måste man ha 90% rätt minst.På så sätt måste alla läsa igenom spelskolan innan de kan bli registrerade och vi slipper på så sätt frågor som blir sönderhackade med frågor istället för information och diskussioner kring spelet.

Exempel på frågor

Du har spelat Asian Handicap -1 på Elfsborg mot Halmstad. Elfsborg vinner matchen med 2-1. Hur blir din kupong/ditt spel rättat?

1. Vinst
X. Pengarna tillbaka(push)
2. Förlust

Vad betyder Moneyline(ML) vanligtvis?

1. Vinst för laget inklusive förlängning/straffar
X. Vinst efter fulltid
2. Vinst med 2 mål eller fler

Vad betyder Runline(RL)?

1. Vinst efter full tid
X. Vinst när laget vinner med eller förlorar med ett visst antal poäng. Tex RL -1.5 blir det vinst när laget vinner med 2 poäng eller fler. RL +1.5 när laget förlorar med ett poäng eller mindre(vinner).
2. Vinst vid vinst efter fulltid inklusive förlängning

Jag är dålig på att författa frågor såhär spontant men detta var några exempel.

Vidare hoppas jag att nivån stiger på forumet och att attityden på forumet blir betydligt bättre, det handlar om att pusha och hjälpa varandra inte klanka ner på varandra. Detta ska vara som ett andra hem för oss bettingintresserade, inte ett obehagligt krypin.

Har mer att bidra med senare, vet inte riktigt hur jag ska formulera det bara.

Lycka till alla ikväll!
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat