Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-07, 13:51   #2158
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

Kul med allsvenskan igen, får se om ni förstår mitt svammel.
Jag försöker mig på ett litet förhandstips igen. Sist brände jag på IFK-Åtvid har jag för mig, då jag trodde Åtvid skulle göra bättre ifrån sig och göra mål på blåvitt.

Gefle-IFK Göteborg 0,1,2-0,1,2,3
Gefle bra hemma på konstgräset. Men fick bara 1-1 borta mot Falkenberg senast, efter att Johan Oremo inlett med att raka in en straff som Dioh Williams fixat.

Blåvitt saknade en del spelare senast i "derbyt" hemma mot formstarka Elfsborg. Man fick "bara" 0-0 och hade väldigt lite chanser offensivt. Trots att Elfsborgs Marcus Rohden fick rött kort efter 2 gula i 58:e minuten. Vibe saknades och han lär väl vara borta imorgon igen..? Oavsett så ska Blåvitt ha bra chans att ta revanch på poängtappet mot Elfsborg senast. Även om matchen kanske sitter i benen. Tätt matchande.

Halmstad-AIK 0,1-0,1,2,3
Halmstad har inte rosat marknaden hittills.
AIK hade svårt att göra mål trots 1 man mer mot HIF i 70 min i måndags.
AIK har släppt in mål i varje match hittills.

Helsingborg-Malmö FF 0,1 - 1,2,3(4)
Skånederby. HIF saknar avstängde mittbacken Calle Johansson som annars gjort det bra senaste matcherna (frilägesutvisning senast).
Antagligen saknas även viktiga spelare pga skador; Gashi (utbytt i måndags mot AIK skadad), Smarason (utbytt i måndags mot AIK skadad), Simovic (tidigare uttalat skadad hela veckan). Annars har HIF krigat på bra på sistone som man inte sett på länge. Vinst i cupen mot MFF och kämpade väldigt tappert i 2-1 förlusten med 10 man i 70 min mot AIK i måndags. Men matchen sitter säkert i benen också. MFF har vilat en dag extra.

MFF har mittback Janson avstängd (rött kort senast).

Tror (tyvärr) MFF tar detta derby. HIF har bara Accam framåt och MFF är revanchsugna efter cupförlusten i semin förra veckan. Dessutom nu när HIF måste ändra om i elvan. Sätta ner Sadiku i backlinjen igen, ta in Lindström och Andersson i startelvan igen och även sätta in någon junior antagligen...

Örebro-Falkenberg 1,2,3-0
Fördel hemmalaget som på sitt konstgräs är riktigt bra! P-O Ljung har fått till ett bra lag med Hasani o co.
Henkes lag kämpar i botten med sitt Falkenberg, men har det inte lätt. Nolla bortalaget?

Förslaget kostar 1728 kr
(2304 med 4 på MFF)

Senast redigerad av V75fahlle den 2014-05-07 klockan 13:53.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat