Ämne: v64 Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-08, 17:23   #14
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Intressant från Rondens nätupplaga.

Åter till Gävle där Bodentränaren har två hästar till start. Först ut är Malin Sisu (V64-4), som har slutat tvåa vid sina två framträdanden i år.
– Jag har varit jättenöjd med insatserna hon har gjort. I årsdebuten avslutade hon i 1.12-fart sista 700 meterna.

Ikväll väntar 20 meters tillägg för treåringen mot jämnåriga kamrater.
– Det är en hårdare uppgift med många att runda. Samtidigt har hon körts ganska snällt de två senaste loppen och med det i sig bör toppformen vara nära. Ikväll ska vi dessutom lätta henne i balansen. Hon har tidigare gått med järnskor runt om, men nu kör vi barfota fram. Om det löser sig bör hon räknas tidigt, hästen visade sin klass redan ifjol.

I V64-avslutningen har Petri Salmela hårt betrodda Pigtails till start, som efter tre raka segrar fick se sig besegrad senast.
– Det blev för tufft för henne efter att ha fått trycka sig till ledning och sedan var det jämnt tempo hela vägen. Jag tycker ändå att insatsen var fullt godkänd.

Precis som senast är det försök till Diamantstoet som väntar ikväll.
– Hon har ju bara tredjeplatsen med sig från senast och vi går väl ut för att få lite mer poäng helt enkelt för att säkra en plats under Elitloppshelgen. Däremot tror jag det räcker med att hon är bland de fem främsta för att vara klar för finalen. Därmed blir det inte lika tufft upplägg. Det är klart att hon kan vinna ändå, men som sagt, det blir lite snällare upplägg.

Hos Petri Salmela har Pigtails gått med skor runt om varje gång, något som inte ändras till ikväll.
– Nej, tanken har länge varit att hon ska gå barfota runt om först i Diamantstoets final, det kommer ge en extra växel den gången, hälsar Petri Salmela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat